Tuesday, June 07, 2011

Som vanligt med schemat

Att det där med att schemat var fixat, det var en kraftig överdrift som vanligt. Under de senaste dagarna har elevtillströmningen varit oväntat hög och plötsligt måste vi ha tre sjundeklasser i stället för två nästa läsår. Detta leder till ny tjänstefördelning och nytt schema. jag har idag rivit bort alla lektioner, lagt dem prydligt tillrätta i sin sidobox och skall nu strax börja om från noll.

Inget jag direkt oroar mig för, med mina goda rutin på det här området. Dessutom hör sådana här förändringar närmast till rutin vid schemaläggning. Tur att jag är så vansinnigt rutinerad.

Men, som Gustav Blom säger i sin ballad, enligt Taube: "Det var inte detta, jag skulle tala om. Det var om" lilla valpen men det tar jag i ett eget inlägg.

No comments: