Friday, February 08, 2008

Jag har köpt mig en begagnad kavaj ...

... och den passade så bra.

Vi var på en s.k. återvinningsbutik i eftermiddags och lämnade lite saker som blivit över i den senaste tidens storröjning. Där fanns allt möjligt till salu och plötsligt hade jag köpt en nästan helt oanvänd kavaj för sina modiga 25 kr.

Så nu kan jag klä mig riktigt fin när jag reser till dotera i Paris nästa helg. Får kanske sätta en nejlika i knapphålet för att hon skall känna igen mig i den ovana dressen. Jag kom nämligen på att det säkert är minst 35 år, och nästan lika många kilo sedan jag sist bar ett dylikt plagg.

Funderar bara på om det vore snyggt med svart polotröja till eller om jag skall ha vit skjorta och slips...

2 comments:

Anonymous said...

Helt klart polotröja, skjortan blir bara skrynklig.
Trevlig resa.
Kram/Ammii

Anonymous said...

Ja den kavajen minns jag, på "matte-lärarinnas" bröllop. Henne hade jag föresten online på Skype igår kväll, från Brasilien.