Wednesday, February 13, 2008

Resfeber?

Nja, det är nog inte så farligt med det, men visst känns en förväntan inför att åter få ge sig ut i världen. Jag har aldrig varit i Paris och har egentligen aldrig känt någon större längtan efter det heller. Staden är bara stor och dyr och bökig har jag tyckt, men nu när jag är på väg dit skall det ändå bli roligt. Framför allt att få träffa tösen och se hur hon har det i sin nya lägenhet.

Väskan är packad och väger 17 kilo trots att jag inte har några mängder av kläder. Men det skall jag nog inte ha heller. Funderar på att ekipera mig i Paris, modets huvudstad som det ju lär vara. I höstas sökte jag förgäves en ny jeansjacka i Stockholm, men det kanske jag kan finna nere på kontinenten.

I morgon åker jag till Solna som vanligt och fredag kl 18 lyfter mitt plan från Arlanda. Sedan väntar äventyret, men mer därom i nästa inlägg.

1 comment:

Anonymous said...

God tur ner på kontinenten.
Ser fram emot att läsa dina inlägg därom. Räknar också med att någothamnar på den andra, mer kulinariska (bloggen). Hälsa parisiennarna.