Monday, December 28, 2009

Varde ljus!

Fjolårets julklapp var ett par stearinformar med tillhörande ljusmassa och vekegarn. Sakerna har blivit liggande ett år men tanken på att nyttja dem har långsamt mognat och igår var det så dags. VI hade tjuvstartat genom att gjuta enkla ljus till islyktorna i plastmuggar, men nu var det dags att inviga proffsformarna.

Jag plockade fram Ernst inom mig och valde att fylla formarna med två lager stearin i olika färg. Först rent vitt varpå jag lutade formen så att stearinet kom att fylla formen snett. Nöär detta lager stelnat ställde jag åter formarna rät och fyllde med röd stearin. Resultatet syns på bilden nedan och det blev riktigt snyggt, Jag kände mig nöjd och kreativ, viulket sällan sker i min dagliga gärning.

1 comment:

Anonymous said...

God fortsättning, jag vet inte när ni har tänkt er söderut, men lova att ta det försiktigt i snöväglaget/e