Friday, December 09, 2016

Bokhylla

Det var skönt att vakna ute i stugan i morse och det var inte alls så kallt, som man skulle kunnat tro. Nästan tvåsiffrig temperatur. Jag hade dock inte tid att gosa mig för länge där ute ty jag hade en tid att passa. Därför skyndade jag mig att äta frukost, städa upp efter gårdagskvällen och packa undan innan jag for in till stan.


Paula har beställt en bokhylla från ett postorderföretag i Borås och vi hade fått veta att det skulle bli personlig leverans mellan 10 och 13 idag. Annars skulle vi få köra halvvägs till Arlanda för att hämta paketet. Så det gällde att vara hemma. Det var lite skönt också. Jag tog en dusch, kokade mig kaffe och gick ut och satte mig på balkongen där en ovanligt stark decembersol lyste över staden. Jag testade "min" kameras teleobjektiv genom att ta en bild mot en konstgjord slalombacke i närheten av stugan.


Vid tolvtiden inträffade undret. Det kom verkligen ett bud med två paket, som skulle till att bli en bokhylla. Paula slutade tre idag och jag for dit då och skruvade rätt snabbt ihop hyllan. Den var enkel men stilig och fullt tillräcklig för hennes bibliotek. Hon hade även bokat tvättstugan för första gången och ville ha min!!! hjälp med att inviga den. Där kunde man verkligen tala om att två blinda hönor ledde varann. Hon var dock lite mindre blind än jag och lyckades både tvätta och torka flera maskiner.


Vid halv sex dök Anna upp från sitt jobb och vi hjälpte då Paula att flytta ner ett otympligt spegelskåp till källarförrådet. Sedan for vi hem för att se Idol-finalen samt äta var sin köpesallad. Nu skall vi strax se vem som vinner i år och det bekymrar mig föga eftersom det nästan aldrig är segraren, som blir artist efter de här programmen. I år tror jag att det är Nanne Grönvalls son, som kommer att låta tala om sig och han blev trea...

No comments: