Wednesday, December 07, 2016

Marmorbord hos Paula

Idag har jag varit, om inte flitig, så dock ganska aktiv. Jag startade med fotbad och packade sedan ihop lite saker inför morgondagens övernattning. Det vill gärna bli en procedur kring detta så här års.


I stugan matade jag fåglarna och ställde in mina saker men för en gångs skull gick jag inte in på verandan. Jag öppnade inte ens dörren dit bara för att se om jag kunde avstå. I stället satte jag på kaminen inne i storstugan och där blev det väldigt gott och varmt. 


Jag höll mig dock ute mesta tiden för jag tände en eld och grillade mig lite falukorvbitar till lunch. Inlindade i mjukt tunnbröd blir de en utsökt måltid. 

Jag for snabbt tillbaka till stan för jag kom på att jag lika gärna kunde baka upp resten av min pepparkaksdeg. Det var inte så mycket kvar så det gick på drygt en timme. 


Det som återstod nu var att vänta insett samtal från Anna. Hon och Paula skulle åka och köpa ett soffbord till hennes lägenhet och de skulle behöva hjälp med detta. 

Hon hade valt ett vackert runt bord med marmorskiva och det var både tungt och otympligt. Men med mina starka armar ordnade sig allt och snart stod bordet där. 


Innan man kunde använda det på riktigt måste det dock behandlades med ett medel och det gjorde vi inte ikväll utan lade på en duk till invigningsmåltiden. Hemlagade hamburgare. 


Nu står Anna och Paula och går igenom saker som skall slängas. Det borde finnas oerhörda massor. Det lutar åt att jag for göra en insats igen och fara till favoritplatsen i morgon - Hagby soptipp!

No comments: