Monday, December 31, 2012

Årets sista skälvande minuter

Det myckna bloggandet över julen fick att abrupt slut när vi åter kom ner till stan. Det finns inte så mycket att orda kring det vardagliga. Resan ner gick dock fint och jag överlät det medta åt svåger A som kör både fortare och bättre än jag så det tog bara 13,5 timmar trots en rejäl lunch och senare fika.

Dagarna här nere har ägnats shopping även om min roll där mest varit chaufförens. Det finns inte mycket som jag finner tråkigare än att gå och driva i affärer för att se om "det finns något". Som tur är kan man slippa en del sådana upplevelser genom att ställa upp som hundvakt. Noomi och jag vilar ikapp i soffhörnet.

Ikväll blir det nyårsfirande med närmsta släkten och vännerna. Vi blir 12 totalt och det bjuds lite läckert småplock, som jag står vid spisen och trivs med att skapa. Sedan blir det väl ett fasansfullt skjutande runt tolvslaget.  Får se om jag kan smyga undan och lyssna till hur domkyrkoklockorna ringer in det nya året. Men - mer om detta står det förmodligen att läsa i nästa inlägg på denna sida. Till dess önskar jag alla eventuella läsare ett

GOTT NYTT ÅR

4 comments:

Anonymous said...

Gott nytt år på dig!
/Martina

eva said...

Gott Nyrr År önskar jag med sambo.

India said...

Tänkte önska dig och de dina ett Gott nytt år och gick igenom vad du haft för dig under julen. Till min STORA förvåning ser jag en bild från en kyrka du besökt och jo minsann .. hedningarna i församlingen har satt julstjärnor i krukor på altaret och tänt judiska ljusstakar. Var befinner du dig egentligen ? Jord på altaret är en dödssynd och hade min kyrkoherde sett ljusstakarna hade hon fått spader. Seder och bruk är olika helt klart. I vilket fall så önskar vi i Fölene er ett riktigt Gott Nytt År !

Alf said...

Va?!!!! Säger du HON. om kyrkoherden? Har ni fruntimmer i predikstolen???? nåja, även vi uppe i lappmarken önskar ett gott nytt år. Hoppas ta mig samman och besöka det vackra Fölene under året som kommer.