Sunday, April 03, 2011

En grå dag

Det är förfärligt hur trist en söndagseftermiddag kan vara. Helgen är över, fredagens förväntan är förbytt i söndagens kranka blekhet där hela långa arbetsveckan tornar upp sig framför mig. Så har det alltid varit och jag är så nyfiken på hur det kommer att känna när jag så småningom går i pension.

Idag var även vädret grått men i övrigt har dagen varit uthärdlig. Jag har suttit och letat ättlingar på släktträdet och utrett hur en stor gren med namnet Sjögren i Tranemo är släkt med oss. Känner någon någon som heter Sjögren i Tranemo så kan ni vara nästan säkra på att vederbörande är släkt med mig.

Glädjande är nu att det bara är två veckor till påsklovet och efter det är det bara sex-sju veckor till sommaren. Längre är det inte. Men som lärare skall man kanske inte sitta och brodera ut sina lovdagar allt för mycket. Det kan väcka ont blod.

No comments: