Wednesday, April 13, 2011

Skultorp

Igår var jag mycket nära att instämma med Sten-Åke Cederhök i hans gamla sketch om sjukkassan: "Jag mår så gôrbra idag - jag är sjukskreven". Man mår nämligen rätt bra när man sitter varmt inbäddad i sitt hem och inte behöver öppna munnen på hela dagen. En liten whisky gör inte saken sämre även om en av mina elever rekommenderade mig citronte och ingefärsavkok.

Jag var alltså helt inställd på att gå till skolan idag, men när jag vaknade och råkade hosta till i morse så kände jag att den halsen nog behöver en dags vila till. En dag mer eller mindre gör nog inte så mycket ekonomiskt heller så jag fortsätter med min huskur idag också. Min irländske vän, Jameson, ska nog se till att jag är fit for fight i morgon igen.

1 comment:

eva said...

Ja Jameson går alltid att lita på