Saturday, April 09, 2011

En lugn dag

Dagen har förflutit som en stilla vandring mellan matbordet och sovfåtöljen. Min värdinna tycks inte ha tagit illa vid sig av detta utan har tagit det lugnt även hon. Mitt på dagen tog jag mig dock samman och åstadkom nästan en entimmespromenad i trakten. Därvid lyckades jag fotografera två godståg samt plocka en Geocache.

Den sistnämnda var mycket listigt gömd. I ett träd i en liten dunge, som min iPhone pekade ut som gömstället, hängde en fågelholk. Vid närmare beskådan visade den sig vara ett falsarium. Hålet för pippi var igenpluggat och bottnen var vridbar. När man vred ramlade det ner en stor burk med block och penna där jag kunde skriva in datum och signatur.

På kvällen kom Norrbyborna på besök och vi samlades alla i glatt samspråk kring en hallontårta, som M bakat dagen till ära. Efter kaffet spelade vi igenom några av pärlorna i det diskotek jag tagit med och stämningen var hög. Troligen var vi de enda i landet som ägnade denna lördagskväll åt stenkakor.

No comments: