Monday, April 11, 2011

Sjuk?

Bortsett från att gårdagen innebar en resa från Gästrik- till Götaland, så ägnade jag mycket av dagen åt att fundera på om jag är sjuk eller inte. Snuvan tilltog under helgen och det slår mig än en gång att jag väldigt ofta (alltid?) blir snuvig på våren. Kan det vara allergi?

Nu var det dock även en allmän hängighet, hosta, trötthet, hals - och huvudvärk som tillstötte. Allt som tillhör en rejäl förkylning utom feber. Så brukar det vara och vare gång jag tidigare stannat hemma har jag känt det som skolk men det har också alltid hjälpt bättre med ett par dagar mellan lakan än framför katedern.

Idag på morgonen kändes det bättre och jag åkte in till skolan, men det var nog förhastat. Det känns ungefär som igår så jag tar och sticker hem och vårdar mig. Ska bara riva av en enkel lektion med några nior.

1 comment:

eva said...

krya på dig, från sth-tåget