Tuesday, April 19, 2011

Very welcome home Mr Odlund

Om jag varit Lasse Dahlqvist hade jag stått ute vid Arlanda ikväll och sjungit när A med flickvän S landade med Flight SK530. Det var verkligen kul att träffa dem och hon flöt in perfekt i sammanhanget. A har tydligen skrutit om min matlagningskonst så det var ju tur att jag bjudit till lite extra med Wallenbergare till förrätt och Hjortronparfait som dessert.

Ungdomar som de är gick de inte till sängs efter kvällsmaten utan drog ut på stan för att träffa kompisar. Jag körde dem till centralen eftersom jag ändå var tvungen att ställa in bilen i garage och detta inte blev någon större omväg. I morgon ska de göra stan och på torsdag blir det lunch ute vid stugan. Ett måste för alla gäster.

Annars har de senaste dagarna innehållit bök och strul med pumpen. Jag har lyft mina dryga 100 kg upp och ner för den branta backen ner till sjön ett otal gånger och fyllt på vatten, tömt vatten, slagit på och av ström samt skruvat fast packningen mer eller mindre hårt. I förgår gav vi upp och stängde av strömmen för att försöka täta pumpeländet med kemisk metall längre fram. Men så igår testade jag igen och se, det rann. Likadant idag. Vattnet rinner klart och kallt nerifrån sjön upp till vår diskbänk. Hoppas nu det håller sig ett tag.

1 comment:

eva said...

Vad bra du levde upp till förväntningarna angående maten, Här blir det som vanligt en sväng förbi affären innan A kommer hem till mitt bo, Dock har jag bakat lite till deras ankomst.