Friday, September 21, 2012

Nysvidad


Onsdagen var inte slut i och med att jag nått hem till hotellet för en vilostund. Den vilan vart inte lång ty hela dagen hade min grå kostym hängt för mitt inre som en stilistisk dröm. Den var klar för avhämtning kl 12 och nu var eftermiddagen redan långt gången. Till kostymen ville jag ha en ny skjorta och slips. Dessa visade sig icke vara på rea och slutade på samma pris som kostymen.

Den grå kostymen ...
Linnekostymen

Men det är roligt att för en gångs skull få känna sig fin så när jag nu ännu var igång började jag prova mig en ljus linnekostym. En liten söt expedit hjälpte mig till en kavaj, som satt perfekt och en inkallad skräddare fixade till midja och längd på byxben. Ja, midjan fick sys in! Denna blir klar på fredag så då gäller det skaffa sig ännu en skjorta, eller?


No comments: