Saturday, September 10, 2016

På gång mot Röda Kvarn

Om en halvtimme ska vi iväg till den länge emotsedda afton på Moulin Rouge, som Erika och jag skall unna oss för att fira födelsedagen. Jag har ingen aning om vad som väntar men var så säkra. Det kommer ett extrainsatt inslag om kalaset vad det lider.


Dagen har hittills gått bra. Jag har gått mycket. Först bort till en enorm sportaffär eftersom jag insett att jag behöver sandaler. Dessa fann jag också i en undanskymd vrå bland alla tusen hyllmetrar med skor, jackor, redskap mm mm. 


Jag bestämde mig raskt som vanligt och gick sedan hem till lilla E, som fick slita sig från sina bokliga studier för att kunna gå på babysimning. En aktivitet som vart fullkomlig succé. 


Jag gick inte med eftersom det var första gången och vi var osäkra på hur de ställde sig till publik. Det hade nog gått bra visade det sig. Nu åkte jag i stället upp till ett av mina traditionella besök - kyrkogården Pêre Lachaise, där jag idag nöjde mig ned att besöka Oscar Wilde och Edith Piaf. Vid hennes grav stod en grupp damer och sjöng en av hennes sånger. Väldigt vackert sjöng de. 


På tillbakavägen tog jag en espresso på en liten trottoarservering och gick sedan gem och tog hand om mitt barnbarn medan föräldrarna stack iväg på möten. Det gick utmärkt. Efter en lätt lunch somnade barnet snällt. 


När hon sedan vaknade har modern hemma och då traskade vi iväg till en liten lummig oas där vi unnade oss en lätt men läcker måltid. 


Och nu är vi alltså hemma och har bytt om och gjort oss fina och väntar bara på att barneys fader ska komma och ta kvällsjouren. Han är strax här så det är bäst jag avslutar nu. På återhörande. 

No comments: