Tuesday, September 13, 2016

Svalt och skönt ute i skogen

Dagen började lite förvirrat när jag, likt en gammal stapplig pensionär, var inne och handlade en ny laddsladd på ICA Maxi. Jag hämtade den, betalade den och gick sedan därifrån med sladden liggande kvar på disken ...

Att jag överhuvudtaget var där berodde på att jag skulle köpa en massa barnvälling och barngröt och annat barnsligt till lilla e och ett annat pariserbarn, som föredrar svensk mat. Erika kommer ju till Arlanda ikväll med resten av min packning. (Ja, hon ska på konferens också)

Jag nämnde i all hast för expediten att jag utnyttjade tisdagens seniorrabatt till barnmat och det var bra för den lilla ordväxlingen gjorde att hon kom ihåg mig, när jag återvände vid sextiden på kvällen. Då var det heller inga problem att få ut sladden. 


Dagen har annars varit härlig. Jag satt ute i stugan och läste i en faksimilupplaga av äldre Västgötalagen. På den tiden var det ord och inga visor. Brottslingar fick de straff de gjort dig förtjänta av. Lagen är väldigt detaljerad. Det står t.ex. vad som händer om en kyrkklocka faller ner i huvudet på en man. För tillfället kan jag inte erinra mig vad. 


Jag passade också på att ta upp årets potatisskörd. Jag fick vad min odlargärning gjort sig förtjänt av. Några små kulpotatisar. Jag tog genast och planterade små jordgubbsplantor från de revor som växt ut från vår ampeljordgubbe. 


Ikväll var det körsång och den slutar redan vid åtta så då körde jag ner till Skärholmen och hämtade Anna efter hennes steel pan kurs. Hon sparar minst en halvtimme på att åka bil jämfört med kommunalt. 

Sedan jag lämnat henne for jag så ut till Arlanda och här sitter jag nu och väntar på att tösen ska landa. Vi skall byta grejer. Barnmat mot vin och sprit och annat jag inte fick plats med i handbagaget igår. Och så skall jag köra henne till en herrgård i närheten där hon skall vara på konferens i morgon. 

No comments: