Wednesday, December 11, 2013

Och en ny är uppstånden...

Ny dator alltså. Jag skulle väl egentligen ha börjat efterarbetet med tapetseringen i sovrummet, men så blev det inte. När den gamla så uppenbart lagt ner verksamheten var det bara att lyfta ut lite sparpengar och ge sig iväg till köpcentret i jakt på en ny. De enda krav jag hade var att bildskärmen skulle vara på 17 tum och hårddisken ha 1 Tb minneskapacitet. Därutöver begriper jag inte ett smack av alla de data som radas upp i personbeskrivningen och vad mera är. Jag skiter i dem.

Min lille HP står och hostar upp sig för första gång.
Nu har jag alltså en sprillans ny masken framför mig och det enda problemet är väl att den är utrustad med windows 8. Men det är väl sådant jag har tid att lära mig nu när jag blivit pensionär. Bara den förbnannade lägenheten ville bli klar snart så jag kan lämna den bakom mig.Men för att det skall ionmträffa så krävs det lite mer aktivitet än vad jag åstadkommit idag så i morgon är det renovering som gäller igen. God natt!

No comments: