Friday, December 13, 2013

Om mödan med att köpa frimärken

Mina mellanhavanden med posten, eller de sorgliga rester av verket, som fortfarande finns kvar, fortsätter. Jag satt igår och fick ihop 24 julkort men inte ett endaste lilla julfrimärke hade jag. Jag stegade alltså iväg till vårt lokala paket- och brevutlämningsställe glömsk av att jag inte hade kontanter. Man betalar ju med kort överallt numera - utom på vårt lokala postkontor. Jag är aldrig otrevlig mot butikspersonal men idag kunde jag inte hålla inne med en snorkig kommentar om otidsenlig service.

Det må så vara att tanten har den här verksamheten som en slags terapiarbete, och att det kostar henne lite att låta kunderna betala med kort men va fan. Lägg på en avgift då. Det blir i varje fall billigare än att åka in till en bankomat och simplare än att traska iväg och köa uppe i mataffären för att ta ut sina hundralappar. För övrigt har dagen ägnats åt installationer på nya datorn och på att finputsa lite i sovrummet samt plocka i ordning lite nödtorftigt inför julen. I morgon sticker jag nämligen iväg mot högst densamma. God Natt.

1 comment:

e said...

Kan man skriva ut frimärken från Postens hemsida? Så gör jag i Frankrike, fast från La Postes hemsida då.