Monday, December 30, 2013

Välsignade hund!

Idag jobbade Anna men vi övriga var lediga och några av oss ville besöka något köpcenter. Skärholmen nämndes. Till all lycka kom Jimmy och han körde om jag passade vovven. OM jag gjorde! Vi slöade lite och tog en skinkmacka men sedan kom jag på att jag ännu inte tagit någon cache i december och det är bara en och en halv dag kvar.

Geohunden  Noomi ser på hur jag finner gömman
Så hunden och jag drog iväg bort till gömman som var lite speciell. Det var en stor låda, som gömts i ett gammalt stenbrott där avsikten är att man skall ta med sig sina gamla DVD-filmer och ta med sig andras därifrån. Jag hade med mig en DVD om, men tyvärr inte med, Pink Floyd. Det var därför jag gav bort den. Jag tog ingen ny DVD i retur.

När Anna slutade stack vi och handlade inför morgondagen. Vi kommer att bli tolv (ev tretton) personer och skall ha tjälknöl som huvudrätt. Desserten skall Paula och Anders fixa och det blir något med choklad. Själv skall jag ordna förrätt och det blir en lite smördegsbakelse med skagenröra. En egen uppfinning, som jag gör på begäran.
Fruktkakan är så nära men ändå så oåtkomlig
Det är alltså inte så mycket som skett idag, men i övrigt har vi gjort ännu mindre. Det blir mycket sittande vid datorn en sådan här dag. Jag är med på ett forum för tågnördar och där har en annan nörd i dagarna lagt ut en lång serie bilder från DVVJ (Dal Västra Värmlands Järnväg) och dessa har jag suttit och sparat ner och sorterat in. Vidare håller jag på och samlar material till kommande akvarellmålningar av dokumentär karaktär, jag vill försöka återskapa miljöer som försvunnit, och det kräver lite nätforskning

3 comments:

Anonymous said...

Alf Alf, Gott nytt år på er iaf

Alf said...

Säger vem?

Anonymous said...

Nåt har ev hänt med bilderna- i min dator ser jag bara två stora minustecken i en grå cirkel
/Martina