Saturday, October 22, 2016

Körigt

Ikväll lär det bli sent och ringa tid att skriva blogg. Vi är bjudna hem till kusin Carina där det förutspås att det kommer att krylla av barn, hundar och kärringar i alla hörn så det blir knappt läge att skriva. Men god mat ser jag framför mig!


Hittills idag har jag varit på en trevlig körövning och konsert på Färingsö i Mälaren. Vi övade och sjöng med en manskör från Lidingö. Det var kul. 


Vi fick ingen mat men däremot dukades det fram ett magnifikt kaffebord, som jag fick trösta mig med i stället. Ev kommer mer text men jag väntar mig inte att det skall hända något noterbart testen av denna dag.


Jodå. Det blev sent men det berodde mest på att maten inte serverades förrän vid halv tio. Vad det beror på kan man undra men Anna och jag kom fram till att hon är helt enkelt väldigt långsam och okoncentrerad. Nåväl, det smakade gott. En slags rissoppa och rullar i en tunn köpedeg, som var friterade i olja.

No comments: