Wednesday, May 29, 2013

Blott en dag

Denna dag har hittills inte bjudit på någonting som på något sätt kommer att göra den minnesvärd för mig. Må den förbliva på det sättet. I skolan har vi fortsatt med temaveckan, men vi tre mattelärare har gått igenom rättningen av de nationella proven och funnit en del egendomligheter.
Jag har börjat fundera på slutbetygen för niorna, något som många upplever som smärtsamt, men som för mig är en snabbt avklarad affär. Man har ju sina elever hela året och utvärdera dem kontinuerligt i sitt undermedvetna så det blir mest att jag sätter på pränt, det jag redan vet. Jag säger alltid till barna att "ni får inga betyg, ni tar dem". Och nu skall jag ta mig en liten middagsvila - ett privilegium som förunnas en till åren kommen gammal adjunkt.

1 comment:

Anonymous said...

det är dig väl förunnat "gamle Man"/syse