Thursday, May 23, 2013

En ovanlig torsdag

Denna helg skall jag inte resa upp till familjen på ostkusten utan stanna kvar här i väst. Skälet är en fest, som jag skall berätta mer om i övermorgon. Nu kan jag bara säga att det kändes väldigt ovant att stanna kvar på skolan och greja med skriverier och listor som om det vore en alldeles vanlig dag.

Men det är det alltså inte utan en mycket ovanlig torsdag. Planerna är att jag skall börja plocka i lägenheten. sortera upp sådant som skall till tippen från det som skall skänkas till loppis  och det som skall tas med. Jag har nämnt det tidigare men min boning har sakta med obevekligt förvandlats till en avställningsyta. Hade barnen bott här och hade jag fått besök av socialen så hade de tagit ungarna med sig.

Bäst att börja plocka fram kassar direkt och stuva undan medan jag ännu känner att jag har inspirationen kvar.

No comments: