Saturday, June 29, 2013

Ett etappmål

Idag har så väggarna börjat bli klara. Vi har kört dit och satt upp panel upp till hanbjälkarna och det börjar mer och mer se ut som en riktig glasveranda. Eftersom jag sitter ute i verandan just nu och bara har tillgång till surfplattan så blir det inga bilder men det spelar nog ingen roll för jag tror att det bara är mina facebookvänner som läser detta och där har jag redan lagt ut tillräckligt med skrytbilder idag.

Nu skall vi parkera oss här och fira lördag med lite vevgrammofon och lite gott att äta sedan tända ljuslyktor och ljuskronor så här blir riktigt fint. Fast, jag måste påpeka, verandan är långt ifrån färdig ännu. Här ska tätas, helst mot både möss och mygg och här ska målas så det är tur att vi har en sommar i antågande. Vi byggde ju denna veranda efter att ha fått avbryta varenda bjudning i fjol somras pga regn. Konstigt att det inte har regnat alls på de bjudningar vi haft i sommar och de är inte så få. Skit samma. Det är mysigt med en glasveranda och jag räknar med att den ska göra sig ännu finare när höstmörkret lägger sig över landet igen.

No comments: