Sunday, June 23, 2013

Midsommardagens slöhet

Midsommaraftonen var trevlig men det kan ju inte hjälpas att det det är lite ansträngande att vara värd för ett helt gäng midsommargäster, hur trevliga de än månde vara. Därför föreslog jag att vi skulle ta det lugnt på midsommardagen. Det gjorde vi. Efter en snabb uppstädning av kvarvarande disk satt vi under vårt tak i goda ro resten av dagen med kaffe och resterande godis inom bekvämt räckhåll. En sådan dag måste man få unna sig ibland. Det enda någorlunda aktiva vi gjorde var när Paula och Jimmy kom ut och vi testade den piltavla vi aldrig fick tillfälle att hänga upp igår. Min insats inskränkte sig dock till att utföra nödvändiga huvudräkningar från 301 ner till 0.

Darttavlans invigningsmatch
Idag har vi varit nyttigare. Efter frukost (vi sov i stugan i natt också) tog vi en rejäl promenad, runt hela vår sjö, på 75 minuter i ganska rask takt. Stigen går genom skog som stundtals är riktigt trolsk

Såhär fina skogsstigar finns ute i stora skogen
Väl hemma och väl lunchätna satte vi igång igen, Anna gick fram med trimmer över det lilla gräs som finns på berget, men som vuxit sig långt, medan jag började skrapa fönster. Jag hann med två av fem och tro det eller ej, men det var riktigt roligt att skrapa. Flagad färg lossnade hur enkelt som helst så jag kanske kan bli klar med fönstren kommande vecka. Det är hur som helst målet. Den som följer bloggen får vara med om den spännande fortsättningen av verandabygget

Medge att det ligger en utmaning i ett skrapat fönster

No comments: