Tuesday, June 04, 2013

Raskt marscherat

Igår kväll såg jag ett program i TV som hette något i stil med "myten om träning" där man med experiment visade att fettförbränningen efter ett intensivt träningspass var klart sämre än den efter en rejäl promenad. Det var en teori som passar mig perfekt. Idag lät jag den ingå i det praktiska vardagslivet genom att ta bussen ända in mot centrum. Jag slutade tidigt idag och tanken på att sjunka ner framför släktforskarfilerna på datorn var betydligt mer tilltalande än att ge sig ut och gå över slätten.

Så här fina promenadvägar finns det i Trollhättan
Jag kom då på att jag ju faktiskt kunde åka ända in till Drottningtorget och sedan gå därifrån. Med några gamla avsnitt av Lilla Fridolf i hörlurarna och med ulliga vackertvädermoln på himlen blev det femtio ganska trivsamma minuter i raskt takt och sedan var det bara att låta sig slappa och känna fettet förbrännas resten av dagen. Jag såg förresten TV idag också och hamnade av en ren slump framför en direktsändning av sprintorientering i världscupen i Sigtuna. En stad jag numera känner rätt väl och jag kände igen nästan hela banan. Senast jag var där var det tjugo grader kallt och julmarknad och nu sken solen,

No comments: