Tuesday, July 02, 2013

Bygget fortsätter

Idag har vi kunnat ägna oss relativt helhjärtat åt bygget och det har varit roligt. Jag skruvade fast alla de foderbrädor som skall vara mellanfönstrens utsida och sedan målade Anna desamma. Själv målade jag gavekspetsen och vindskivan medan Anna tvättade fönstren. Det är svårt att få dem rena men de blev i alla fall bättre än från början.

Fönster med foder och fönster utan. Innanför skymtar
gårdagens gäster
Anna har målat fönsterfodren ...

...och jag har tagit gavelspets och vindskiva.
Anna tvättar fönstren

Vi hade besök av Paula o Jimmy och hans pappa igår. Han harte varit i stugan på två år pga av ett gravt återfall men går nu på rehabilitering och vi vill ge honom tillbaka en liten dos av ett människovärdigt liv genom att ta emot ett besök. Dock dröjer det nog länge, om ens någonsin, innan han återupprättat förtroendet hos de han svikit. Hur som helst var detta besök den första bjudning vi hade i glasverandan och den var son gjord för det. Vi ställde in ett trädgårdsbord och det passade så bra att vi låtit det stå kvar idag och ätit både frukost och lunch där.

En tjusig lunchmiljö fast det inte är färdigt ännu
Vi avslutade dagen med att åka in till stan eftersom även vi behöver se över oss själva och v¨åra kläder någon gång ibland. Pumpen då? Jo, den funkar igen, men det krävdes att jag rodde ut och gnuggade på bottenventilen i förmiddags. Jag har ju dock lovat att inte tala mer om pumpen så då nämner jag inte den mer.

No comments: