Sunday, July 21, 2013

Lappländska resan, sista dagen

Nära två veckors vistelse i lappmarken går mot sitt slut och så här i efterhand har dagarna bara flugit förbi. Vädret har enligt en allmän uppfattning varit dåligt, men enligt min, alldeles utmärkt. Svalt hela tiden och ibland lite blåsigt så vi sluppit myggen. Då och då en uppfriskande regnskur. SÅ var det t.ex. idag när jag var borta vid kyrkan och satte tillbaka den geocache jag har där och som varit nere för restaurering sedan igår.

Här, bakom kyrkan, kan den uppmärksamme och
GPS-utrustade finna en geocache
Vi föll också till föga för Paulas vädjan om att spela Monopol, en sedvänja som hon ägnat sig åt sedan barnsben, men enligt regler, som Jimmy och jag uppfattat som barnsliga. Vi körde nu med riktiga regler och såg skamlöst fram mot Paulas vredesutbrott i den händelse hon skulle förlora. Hon är världens sämsta förlorare men visade sin mognad genom att ta det med stor fattning att hon faktiskt var först med att åka ut. Själv blev jag näst sist och såg det som att jag slapp medan Jimmy vann och såg mäkta stolt ut för det.

   
Paula är fortfarande förväntansfull inför spelet
Jimmy såg betydligt belåtnare ut i spelets slutskede
 Vi skulle ägna dagen åt packning men som vanligt slarvade vi undan den detaljen innan läggdags och det gick bra. Skulle vi ha glömt något så kan ju Stina ta med det när hon kommer ner hit om några veckor.
Vi grillade goda karrékotletter till middag
trots ett sakta strilande regn

No comments: