Thursday, July 25, 2013

Gammalt badrumsskåp - Nytt köksskåp


Vi började dagen med att med viss möda baxa in det gamla badrumsskåpet i  bilen och fara ut till stugan. Där gav vi oss glatt i kast med köket, som blivit oss för trångt och ohanterligt. Jag tog ner väggskåpet för att försöka restaurera det och Anna passade då på att måla om det. Jag flyttade den fällbara bänkskivan till en bättre plats och slutligen satte vi upp det gamla badrumskåpet, som vips blev ett nytt köksskåp.

Nytt köksskåp på plats
Genast hade vi nu fått en massa utrymme och kunde börja stoppa in en massa grejor som legat framme och varit i vägen ett bra tag. Det blev riktigt bra. Det var en fröjd att jobba utomhus idag också. Perfekt sommarväder - en laber bris, lagom varmt och små ulliga vackertvädermoln på himlen.

Den Tuborg Pelle och Gabbi hade med igår
passade perfekt denna sommarkväll



På kvällen var det t.o.m. så milt att vi kunde sitta ute på bryggan för första kvällen i sommar. Vi hörde Sverige bli utslagna ur fotbolls-EM vilket slogs upp som en nationell katastrof av hysteriska kommentatorer. Jag menar att det finns annat på denna jord som kan orsaka dessa känslosvall.

Flytljusen i dammen brinner hela kvällen ...

... och lyser upp rönnen underifrån
När det nu var så fint väder så pyntade vi vår lilla värld med allehanda ljuslyktor och marschaller. Jag tänker alltid på den fest muminmamman ordnar i trädgården i Trollkarlens hatt, när jag ser alla dessa små lågor hängande från trädens grenar. Vackert är det i alla fall.

No comments: