Saturday, July 27, 2013

Tegelläkt

Vi har velat ha en rustik karaktär över vår veranda och därför har jag valt ohyvlad tegelläkt till fönsterfoder. Dessa har jag kluvit till lagom bredd och igår satte jag upp foder på kortsidan. Mer virke hade jag inte köpt så jag fick ta en liten tur till vår lokala bygghandel och förse mig med resten. Det vill gärna bli bra och bara vi målat dessa senaste foder så finns det inte så mycket mer kvar att göra. Bara lite tätningar mot snöyra i avlägset belägna hörn av bygget.
Visst vill det väl gärna bli bra!
Vi lever ljuvligt lata dagar nu när det blivit varmare och lyssnade vi på Sommar – lättlyssnat för er på vägarna, badstranden och hängmattan, där åtminstone det sista var riktigt. Nackdelen med hängmatta är att man så lätt somnar.

Mot stängningsdags for vi och provianterade på det närbelägna köpcentret och åt sedan en god, och nästan vegetarisk fredagssupé ute på bryggan. Glasverandan var så dags fortfarande för varm för att visas i. Inte förrän Karlavagnen började och vi hade tänt ljuslyktorna drog vi oss in under tak. 

Fredagssupé på gång: Grillad hamburgare och Zucchini,
som samsas med sallad och stekta champinjoner
Ibland oroas jag av tanken att allt detta fina vi har här skulle kunna förstöras av någon lokal vandal eller nyfiken byråkrat men så tänker jag att de pengar vi lagt ner på bygget inte omfattar mer än två tvåveckorssemestrar i Thailand för två (eller tre veckor ensam i San Francisco) och då känns det som att vi redan haft valuta för våra utlägg. Och vi hoppas ju kunna vara här i flera år till.

No comments: