Thursday, August 29, 2013

Armstöd

Anna började redan kl 7 i morse så jag körde henne til jobbet ochsedan direkt ut till stugan. Där läste jag en tidning och tog en kopp kaffe och hade en skön morgonstund innan jag började planera för armstöd. Anna sa något om att hon vill ha spjälor i armstödet och det var en liten utmanig. Efter lite skissande kom jag på en rimlig modell och började mäta, såga, borra, tälja och limma. Till slut satt det där och jag skyndade mig att måla.

Idag slöjdade jag ett armstöd,
perfekt att luta arm eller huvud mot
Jag hade nämligen fått en återbudstid hos min tandläkare och for dit vid tretiden för att få min rotfyllning fixad. Den tog lång tid och det inte bara för tanden utan för att han har en TV i taket och där visades ett program ur Minnenas Television som handlade om befrielsen av Paris under andra världskriget. Det var intressant och det tyckte tandläkaren också så vi unnade oss lite paus då och då. Efter det for jag tillbaka till stugan och gjorde en liten förhöjd kant på divandelen så att dynorna inte kanar över kanten. Sedan for jag hem och försjönk framför TV:n.

No comments: