Monday, August 26, 2013

Att unna sig

En solig söndag efter en kräftskiva kan man unna sig lite lugn och ro. Även om kräftskivan i princip är helnykter. Det var bara jag och en till som unnade oss en - och bara en - snapps till kräftorna, samt två mellanöl. Danska.

Det är dock alltid lite städning och undanplock efter ett kalas och när det var gjort tog vi det öugnt resten av dagen. Jo, vi tog en 2-kmpromenad genom skogen bort till en geocache, dels för att jag skulle få min dagliga och dels för att Noomi, som vi passar idag, skulle få lite roligt. Hon springer så gärna lös i skogen men aldrig mer än fem meter från oss. Efter en sådan pärs är hon så andfådd och echaufferad att hon går raka vägen hem till vår bäck och lägger sig i dammen.

Jag var också lite kreativ genom att jag monterade en fönsterkrok från Remmenefönstren så att vi nu kan stänga vikdörren inifrån, Nu gäller det bara att kunna stänga utifrån också. I morgon skall jag börja bygga soffan. Det ska bli kul!


No comments: