Monday, August 26, 2013

Soffa på G

Äntligen har jag kunnat fortsätta med snickrandet ute i stugan och nu har turen kommit till hörnsoffan. Den är designad av mig själv för att passa de dynor vi köpte till vrakpris på IKEA för några veckor sedan. Framsidan skall luta inåt för att fötterna ska få plats. Det kommer dessutom att bli intressant att forma framsidan av hörnet.

Jag började dagen med att köpa  virke och slutade den med ett planerat tandläkarbesök. Det tog längre tid än jag trodde så jag for hem vid halvfem och det skulle jag inte gjort för det var trafikstockningar i klass med de lilla Erika upplever nu. Dagens bilder skildrar soffbygget från början och så långt jag hann idag. Fortsättning följer.
Det blivande soffhörnet är rensat från vilstolar, bord och matta

Soffan skall byggas kring dessa profiler

Profilerna förankrade med en 1' x 2' i bak
och den första lutande frontbrädan

Två frontbräder monterade

Fronten klar. Fick klyvas med cirkelsåg
och jämnas med Hjärtumsyxa

3 comments:

Anonymous said...

Ska det bli öppningsbart lock, så ni kan utnyttja förvaringsutrymmet också???
/Martina

eva said...

Kul att se hur det växer fram. Martina, jag har fått mig berättat att de ska bli förvaring under sitsen.

Alf said...

Jo, Varje förvaringsutrymme är välkommet. Just nu ligger alla dynor inne i sovrummet...