Wednesday, August 14, 2013

Åter i selen, eller?

SÅ vart det korta sommarlovet slut och jag styrde än en gång kosan ner mot västsverige. Denna gång tar dock även terminen slut fort, ja faktiskt redan innan den börjat. Jag skall bara vara på skolan från onsdag till fredag och då mest ägna mig åt at sopa undan resterna efter fyrtio års lärarverksamhet. Det lär gå fort.

Resan ner gick inte så fort. 6 timmar och 45 minuter är ganska lång tid men då stannade jag och sov i en halv timme, åt lunch i 45 minuter och fikade ytterligare tjugo minuter. Sedan är det ju hastighetsbegränsningar till förbannelse nedanför Laxå och vis av erfarenhet håller jag dessa någorlunda just i dessa trakter.

Till slut var jag dock framme och det var riktigt skönt att komma in och finna posten i prydliga högar och lägenheten städad. Nu skall jag bara se till att bli av med den och det känns som ett större problem än att sluta jobbet.

No comments: