Tuesday, August 20, 2013

Uteliv

I förmiddags hade jag besök av en man från stiftelsen Reto Återbruk, som tar emot möbler och annat som säljs till välgörande ändamål. Jag var lite orolig för att de inte ville ta emot mina stora saker, men den oron var obefogad. Det verkar som att de tar emot allt, som jag inte vill ha kvar. Jag skall bara förvarna dem ett par dagar innan. Så nu får de arvingar som är intresserade fort höra av sig. Snart är det för sent. Jag skall bara plocka till mig de saker jag själv vill ha kvar.

I den här bäckfåran gjorde barnen vattenfall när de var små.
Torpet ligger där i gläntan, vackert rödmålat
Efter besöket från RÅ gick jag och handlade mig en lätt lunch bestående av bröd och frukt. Sedan for jag ut till Gipenäs och fick en fin stund därute med strålande utsikt över Store Vektor. Det här är en plats som är laddad med minnen från det barnen var små och framåt. På vägen dit noterade jag att skogen håller på att återta den volym som försvann när den kalhöggs för 30 år sedan. Jag kunde också konstatera att Delsbotorpet såg fräscht och nymålart ut.

En utsikt, slående lik den bild jag gjorde till Erika i bröllopspresent
Jag avslutade lunchen med att ta en cache som ligger gömd en bit från stugan. På hemvägen höll jag lite utsikt efter forna grannarna Lennart och Ingmari och se. De var ute i trädgården och jag stannade till för att växla någrta ord, vilket slutade i en trivsam fika ute på gräsmattan.

Forna grannarna var sig lika och vi fick en trivsam fikastund i trädgården

Sist idag for jag ut till Hullsjön och plockade en s.k. multicache. Dvs en cache som tas i flera steg och som ledde till en lång härlig promenad. Jag upptäckte att det fanns fågeltorn både nordost och syd om sjön, något Anders och jag aldrig testade när vi var där under hans ungdomsår.

Även längst ner i sydkanten av Hullsjön finns det ett litet fågeltorn

No comments: