Wednesday, August 28, 2013

Mot fullbordan

Hörnsoffan närmar sig sin fullbordan. Jag vaknade till en solig morgon och efter frukost började jag direkt med att skruva färdigt alla brädor som bara hade en skruv. Sedan la jag på skyddspapper och började måla soffan. Vi har bestämt oss för vit lasyr och det blev väldigt fint. Medan färgen torkade passade jag på att köra ett varv silicon kring några glipor vid fönsterkarmarna. Jag spikade också fast remsor av takpapp kring springor utefter taket där det hittills blåst in björkfrön och tallbarr. Sådant får inte skräpa ner i soffan.

Soffan färdiglaserad
Klart för uppvisning
Anna premiärligger i soffan
och sitter in sig i soffhörnet
Sedan lade jag dit dynor och kuddar igen och väntade på att Anna skulle komma från skolan och beundra mästerverket. Hon har visserligen sett bilder men hon tyckte det var ännu bättre på riktigt och vi invigde soffan med att äta en läcker viktvegetarisk kvällsmåltid.

No comments: