Tuesday, February 25, 2014

Ännu en semla!

Dagen började så bra med reglementsenlig frukost: Kravbanan, 2 dl fil, ett grovt bröd och en skiva 17% ost. Sedan ut till stugan där en pigg vårsol hjälpte till att värma verandan, åtminstone lite grann. Jag började måla på en ny bild, vår badsjö i Murjek och då plang det till i mobilen - lillasyster var i stan och ville träffas.

Alltid lika kul att träffa syrran!
En händelse så unik att jag gladeligen planerade om hela min dag, for hem och hyfsade till mig, åt lunch och sedan in till Stortorget där kära syster mötte upp. Hon hade varit på möte med hushållningssällskapet och hade nu ett par timmar över innan tåget gick. Vi utnyttjade detta på bästa sätt med att gå och ta en fika och det var då det strulade till sig. VI fann nämligen ett ställe med relativt billiga men orelativt stora semlor. Alldeles extra billiga var de för övrigt när det visade sig att lilla syster ville bjuda stora bror. Jag protesterade lamt - mycket lamt.

VI fick en mycket trivsam stund och hann skvallra över det mesta som hänt sedan sist med gamla mostrar och fäder och liknande. Efter en stillsam promenad in mot Segels torg skildes våra vägar åt och jag kunde sedermera läsa på Facebook att hon levererats hem med osedvanlig precision av SJ. Själv for jag tillbaka och fixade middag och sedan ägnade vi kvällen åt att se en lagom spännande film som Anna fått tips om -- Cast away - om en modern Robinson Cruse. Om den kan sägas att sämre skit har jag sett.

No comments: