Friday, February 28, 2014

Förnyat abonnemang

Idag har jag pratat med en telefonförsäljare och till och med betalt pengar till henne. Det handlade om en glad tjej som ringde upp från Israel och påminde om att mitt abonnemang på Myheritage.com gick ut idag. Det hade jag naturligtvis missat och jag tycker att den släktforskarsidan är tillräckligt bra för att jag skulle vilja fortsätta med den. Så jag betalade snällt och lydigt och har nu tillgång till miljarder registersidor över hela världen.

I övrigt har jag varit ute i stugan på förmiddagen och det mest för att jag skulle måla ett litet gratulationskort till Paula som fyller år den 9:e. Att jag gör det redan nu beror på att hon och Jimmy åker till Los Angeles på söndag och hon skall då få med sig presenten - en lagom liten dollarsedel att användas till spel. Detta eftersom de skall vara i Las Vegas på själva dagen. Ja, hon läser inte denna blogg så det är riskfritt att berätta.


Jag passade också på att ta med mig kameran ut idag eftersom jag missat så fina fåglar tidigare i veckan. Det hade jag inte mycket för ty det kom ingen domherre och ingen stjärtmes utan bara de gamla vanliga. Och dessa var så himla snabba i sitt näringssök att det mest blev suddiga fjädrar på bilderna. Dock satt en koltrast still så pass länge att jag fick en någorlunda skarp bild av den.

Igår köpte jag faktiskt ett abonnemang till. På Viktväktarna. Jag är så datanördig att det inte riktigt fungerar att notera points i minnet. Jag måste skriva upp dem i viktväktarappen och jag hade tur, de hade 50% rabatt denna vecka. Jag har levt efter detta i två dar nu och det fungerar mycket bättre.

No comments: