Tuesday, February 11, 2014

Tillbaka i verkligheten

Efter flera veckor av lättjefullt vegeterande i stugan och Jokkmokk for jag idag tillbaka till hemmet. Jag tog tåget eftersom det blir betydligt billigare än bilen och jag får nöja mig med hemarbete denna gång. Fortsatta körslor till tippen och Röda korset får bli vid nästa resa. Resan gick bra hem och jag fick min favoritplats - fyra ensamma fåtöljer kring ett bord - och nu har SJ gratis WiFi, så jag kunde upprätta mitt kontor och släktforska hela vägen ner.
 
Släktforskning i 200 km/h
Jag hade glömt, eller kanske snarare förträngt hur här ser ut här hemma. Byggarbetsplats är en mer korrekt beskrivning. Nåväl, jag har oerhört hög smärttröskel när det gäller nedskräpning, men nu är det snart så att jag börjar närma mig den gränsen. Det som står på programmet denna gång är färdigmålning i köket och det är lite pilligt. Mycket småytor som inte kan rollas, men jag tänker ställa in mig på att ta enbart pensel i morgon. Då känns det lite mer överkomligt och går det bra kan jag nog stryka två gånger eftersom färgen torkar fort. Med OS i radion så har jag nog lite att lyssna på också och är det något trist så har jag flera podcasts att ta till.

No comments: