Monday, February 10, 2014

Barmark!

Sedan jag kört lilla syster till tåget i morse for vovven och jag ut till stugan. Jag hoppades att det skulle vara barmark och visst var det. Jag kunde köra ända ner till vår vanliga parkering. Noomi skuttade glatt ut ur bilen och jagade runt på granntomterna medan jag gick upp och matade fåglarna. Talgoxen hade börjat sin vårsång - ti ti oo. ti ti oo men hade ändå tid att flyga ner och plocka till sig solrosfrön.
Du skall bara ha en annan gud jämte mig - Zlatan
Själv packade jag upp fynden från marknaden samt min julklapp från Erika. Den lille plast-Zlatan fick en hedersplats bredvid den trägud jag täljde till IF Elfsborgs ära redan 1961 och espressomuggarna från PSG fick sin plats bredvid de franska glas vi köpte i höstas. Nu kände vovven på sig att det var dags att komma upp till stugan, men tyvärr hittade jag inget godis så hon fick nöja sig med att ligga med huvudet i mitt knä medan jag tog en kopp kaffe.

PSG får en hedersplats på övre pynthyllanm
Efter en dryg timme for jag hem och tvättade bilen varefter resten av dagen tillbringades inomhus. I glatt samchat med forne kollegan Lars, som sitter förkyld och illavulen i sin skidstuga uppe i Bydalen. Vårt samtal rörtde inlandsisens lämningar i fjällvärlden och var mycket givande.




No comments: