Thursday, February 13, 2014

Duktig gosse

Idag har jag varit riktigt flitig. Jag har målat alla träytor i köket två gånger och golvlister lika så. Det innebär tre strykningar totalt och jag tycker det ser rätt bra ut. Skall kolla i morgon i dagsljus, om det lyser igenom något eller om det duger så här.

Utöver detta har jag varit och handlat och fortsatt leta bilder på avlägsna släktingar. Det är ju i stort sett enbart de nu levande ungdomarna och i vissa fall deras föräldrar som finns på bild Facebook eller internet. Snart känner jag mig dock mogen att kontakta vissa av de äldre, som verkar trevliga, för att få bilder på de människor som försvann för 100 år sedan eller mer. Det är ingen orimlighet att folk som avled före förra sekelskiftet finnas på bild och absolut inte de som dog så sent som på tjugotgalet.

Jag har också börjar planera en serie målningar från Remmene som skulle kunna användas som almanacka, en bild för varje månad. Det skall bli kul. Men första skall jag sova min skönhetssömn.

No comments: