Wednesday, November 06, 2013

Dags att packa

Idag är sista dagen före vår länge emotsedda parisresa och den tillbringades som vanligt: Jag i stugan och Anna på jobbet med åtföljande körsång i Korskyrkan. Idag har jag dessutom firat hjältekonungens dag genom att äta en Gustav Adolfbakelse. Jag var lite osäker på om det verkligen skulle finnas sådana på ostkusten, men jag vart lugnad på den punkten och fick min kungabakelse även om chokladgubben inte låg på en napoleonbakelse. Man kan inte få allt.

Morgonfikat förgylldes av en
Gustav Adolf-bakelse
I övrigt fortsatte jag med min trädgårdsbild från Remmene från sextiotalet och nu vart den någorlunda duglig. Det är svårt att få människor att se mänskliga ut och svårt för en amatör att få ljus och skugga riktiga. Men det är himla kul att måla och jag fortsätter glatt.

En stilla stund efter lunch i trädgården
Eftersom Anna var på kör och inte skulle hämtas förrän halv nio fick jag en rejäl helkväll i stugan och kunde njuta av att se skymningen sänka sig. Detta skedde till ackompangemang av ett antal 78-varvare med Sven-Olof Sandberg och Harry Brandelius. Alla kanske inte kan förstå tjusningen i detta men jag försäkrar - dagen har varit hellyckad och nu skall jag bara se färdigt på Uppdrag Granskning och hur Göteborgs  kommunpolitiker och tjänstemän myglat till sig lyxsemstrar i Cannes genom att kalla det för byggmässa. Och så undrar man över var politikerföraktet kommer ifrån...

Jättemysigt att sitta och läsa kåserier av
Slas i stearinljusets sken

En liten vilostund i favorithörnet och jag kunde
inte motstå frestelsen att ta en bild till.

No comments: