Monday, November 04, 2013

Pyjamasdag

Det skall erkännas direkt. Hade vi nyttjat pyjamas så hade den inte kommit av på nästan hela dagen igår. Själv hoppade jag ur morgonrocken och in i kläderna när jag skulle laga lunch vid tvåtiden medan Anna tog på sig sin finstass vid halv sju. Då var det nämligen dags för dagens höjdpunkt; Restaurangbesök med levande musik. Dagen hade ändå gått fort eftersom jag ju fallit till föga och tagit ett årsabonnemang på riksarkivet.

Vi var ganska ensamma på restaurang
denna regniga söndagskväll
Jag fick en smartbox i present i fjol och den utnyttjade vi på restaurang Engelen idag. En smartbox är ett litet häfte där ett antal restauranger över landet presenteras med sina utbud och dessutom en kupong som ger ägaren rätt till mer eller mindre dignande måltider. Att vi nu valde Engelen berodde på att vår vän Robert och hans band Rob´s Playhouse spelade sin tunga, rytmiska blues och den ville vi gärna höra. Roberts sambo Carolin hade ingen smartbox men ville gärna umgås med os och lyssna på bandet så hon var också med.

På denna suddiga bild ses Rob´s Playhouse
Måltiden var utsökt och inleddes med en Toast Skagen, fortsatte med plankstek och avslutades med Crême Brüllé. Efter detta satt det fint med en Murphys Stout ute i baren till tonerna av Rob´s Playhouse och hur de lät kommer man snart att höra på You Tube. Jag spelade in flera av låtarna med tanke på att lägga ut dem. Vi var lite av groupies eftersom vi satt med bandet och pratade i pauserna och de ville gärna att deras musik offentliggjordes på det sättet.

Det blev en fin avslutning på en lat dag men jag kunde ändå glädja mig åt att nästa helg lär varje afton firas med god mat på trivsamma restauranger i Paris....

No comments: