Monday, November 04, 2013

Tvättstugan

Dagen började så bra idag. Jag for ut till stugan. Matade fåglarna. Städade upp i storstugan så att det bara
är att börja julpynta. Började måla på en ny bild. Tände upp ljus i storstugan Stekte upp fisken som blev över i lördags. Njöt av solen på verandan och värmen i storstugan. Och så ringde Anna och berättade att hon missat att de hade konferens ikväll så nu kom det plötsligt på min lott att gå ner i tvättstugan.

Den plats på denna jord där jag känner mig som allra mest osäker. Hemma i stan går det rätt bra för där tvättar man all tvätt i samma maskin, i samma temperatur och med samma tvättmedel. Allt torkas dessutom på en torkställning i vardagsrummet. Icke så här. Här är det vitt för sig, kulört för sig, mörkt för sig och somligt söka gå i tumlare och annat o torkskåp. Hur skall en stackars karl klara detta? Jag vart så nervös att jag for hem från stugan flera timmar i förväg, bara för att ladda upp mentalt och för att fråga några sista frågor innan det var dags.

Jag tror det lyckades rätt bra till sist men till priset av att förnedra mig till frågor, som fick stackars Anna att än en gång sucka över min oduglighet i just detta avseende - jag som i övrigt kan nästan allt....

1 comment:

e said...

Alla kan lära sig! T o m den som hittade programmet "vitt 90°C" och därmed trodde att allt som är vitt kan gå där. Det kunde det inte...