Wednesday, November 13, 2013

Vardagen kallar

Efter veckor av slött och härligt drönarliv i Stockholm och Paris kallar nu vardagen åter på mig. Renoveringen av lägenheten måste fortsätta och nu närmast är det tapetsering som gäller. Jag styrde alltså bilen mot söder i morse och nu sitter jag åter i den lite kala och ödsliga lägenheten och skall summera dagen.

Mycket höstigare än så här blir det inte
Den började med att jag for ut till stugan för att se till den. Mata småfåglarne, tömma musfällorna och sätta upp de två nya glasen från La Roche-Guyon, som inköpts där för vinprovning, Det kan de få fortsätta med på hemmaplan, men först beredde jag dem plats på den övre fönsterhyllan.

Rotary har gjort sitt intåg i verandan
Efter detta hade jag bokat in tid för däckbyte, vilket var snabbt avklarat. Jag fortsatte sedan utefter E18 i lugn takt. Max 90 för bensinförbrukningens skull, stannade och vilade några gånger, åt syndfullt gott och mycket på Pizza Hut i Örebro, tog sedvanlig fika vid Källby Hallar som idag kunde fotograferas mot en blek månskära i bakgrunden

Månen lyser över de gamla runstenarna
 I lägenheten var allt sig likt och jag satte mig att gå igenom posten som bjöd lite trevlig läsning från Västgötabygden samt en undran från facket om varför jag inte haft pengar på mitt lönekonto till fackförenignsavgiften. Det undrar jag också. Kan det beror på att jag numera är pensionär och inte har något lönekonto? Jag skal ringa dem i morgon och förklara mitt utträde ur förbundet

No comments: