Tuesday, April 07, 2015

Borta bra men...

Min förhoppning om god sömn igår kväll kom på skam. Visserligen påstod Anna att hon hört mig snarka, men det måtte i så fall ha varit mellan Härnösand och Söderhamn, för dessa stationer minns jag men inget däremellan. En tur på drygt tre timmar.


Så det var en lite sömnig Alf som kom hem, i rätt tid, och packade upp grejerna, duschade av resdammet och sedan for ut till stugan. Så trött att jag faktiskt sov ett par tre timmar till i den fina hembyggda sängen i storstugan. Dessförinnan hade jag dock lagat mig en liten påsklunch, som jag planerat på egen hand.


Inte för att det var någon dålig påskmat i Murjek, utan för att det är så himla roligt. Jag köpte med mig ägg och sill. Potatis och nubbe hade jag så det blev en fin, lyxig påsklunch i all enkelhet. Jag passade också på att testa min idé med plåtuggla på taket och den blev bra.


VI fick ju en liten klotformad fågel av Anders i Påskpresent, och den associerade jag med ugglan Helge i det gamla barnprogrammet Från A till Ö. Därav placeringen på taknocken. Jag måste dock komma på en bra fästanordning för att slippa spika fast honom i papptaket, men det löser sig nog.

Sist ikväll for jag iväg till kören. Vi skall ha konsert på torsdag och jag går väl dit även om jag inte kan sångerna. Jag kan ju alltid humma med i melodistämman...

No comments: