Wednesday, April 01, 2015

Tillbaka till vinterlandet

Jag sov betydligt bättre än väntat i min liggvagn i natt. Kanske fem-sex timmar. Inte sammanhängande men i tre fyra omgångar och när jag vaknade var klockan halv åtta och vi hade passerat det sista stoppet, i Boden, utan att jag märkt det. 


Nu var det bara en timme kvar så vi klädde oss, packade ihop våra grejer och satte oss i en tom kupé. Efter ett sista stopp för tågmöte i Näsberg, tio minuter innan Murjek, var vi så framme. Vid Näsberg låg förresten den lilla stuga från vilken Eyvind Johnsson vandrade ut i världen i Romanen om Olof. 


I Murjek väntade ett dukat frukostbord och sedan gjorde vi inget mer dramatiskt under resten av dagen. Jag tog lite vackra snöbilder och delade ut på de sociala medier jag frekventerar. Vi tog en halvtimmes promenad genom byn och vi åt blodpalt till middag! 


Fram mot aftonen dök vännen Kicki upp och Anna, som är flitig, tog en promenad till medan jag försjönk i TV-fåtöljen inför finalen i Mästerkocken och Hellenius intervju med Reinfeldt. 


No comments: