Monday, April 27, 2015

Vinrankan överlevde

Jag började min dag med att vinka av svåger Anders, som skulle till Pittsburg på jobb och sedan åt vi frukost, varpå jag for fram till City och gick in på körkortsmyndigheten och fotograferade mig. Mitt gamla kort går nämligen ut den 22 maj, så nu gäller det att verket jobbar på med min lapp.


Än så länge har jag den dock kvar och då for jag ut till stugan via ICA- Maxi, där jag inhandlade nyttigheter enligt viktväktarmodell. När jag skulle sätta på mig begravningskläderna förra veckan visade det sig nämligen att dessa krympt så då måste ju jag följa efter.


I stugan ägnade kunde jag till min stora glädje konstatera att vinrankan på verandan ändå tycktes ha överlevt vintern,. Knopparna hade svällt tydligt och började skifta i grönt, så nu skall jag köpa en ny och större kruka och plantera om den enligt konstens alla regler. Jag passade också på att göra rent i fjolårets sålåda där vi planerar att sätta potatis i år. Fast då får jag nog fylla på lite mer jord. Det får bli en uppgift för morgondagen.


Jag satt också länge och planerade för solceller. Jag var nämligen inne på Erlands Brygga och tittade idag eftersom Bobo tipsat om det, men det var alltför marint så jag googlade mig fram till mer fritidshusinspirerade firmor och kom fram till att vi nog kan få en bra anläggning för c:a 6000 och att solpanelen i så fall finge placeras lodrätt i verandahörnet. Nöjd med detta for jag hem och lagade mat och sedan har vi suttit bänkade och sovande framför TV.

No comments: