Saturday, April 18, 2015

Grillpremiär

Jag var uppe vid åttatiden, gjorde mig i ordning och beredde mig på att åka upp till Norrby och hämta älgkött, som jag skulle ta med till Carina K. Mary var inte vaken än, men då ringde det på dörren och Bosse och Bo-Erik stod utanför med köttet väl inslaget i en kasse. Vi satt och pratade en bra stund innan Mary vaknade men då tog vi lite kaffe och en knäckebrödsmacka och sedan for jag.


I Sandviken stannade jag till och handlade en förstärkt frukost till minne av en resa jag och Erika gjorde mellan Hjärtum och Nossebro en gång för länge sedan. Resan ner gick sedan fort och bra, kanske för att jag stannade till och plockade några geocacher på vägen. En i var och en av de kommuner jag passerade och inte letat i tidigare - Gävle, Älvkarleby och Tierp.


Här hemma stack jag genast och klippte mig och sedan for vi raka vägen ut till stugan där Robert o Carolin o Joel mötte upp sedan de varit inne och handlat i en tysk butik på vägen. Vi fick snabbt fart på grillen genom att använda tjärvedsstickor att tända med. Vi grillade korv och fläsk i härlig mängd och mätta och belåtna drog vi oss så småningom in på verandan till kaffe och bröd eftersom det var lite svalt ute.

Vi satt och pratade i glatt samspråk ända tills det började skymma. Dels om besynnerliga kollegor och dels om besynnerliga bekanta. Dessutom testade vi den nya Siri-funktionen på iPhone, men eftersom vi skrek i munnen på varann vart det lite svårt för henne att uppfatta vad vi menade.


Nu har vi bänkat oss framför SVT-play och ser några program som vi missat.

No comments: