Monday, April 20, 2015

På discho

Det är garagestädning i dagarna två nu och man skall vara borta mellan 8 och 16. Det passar mig utmärkt. Jag började med att köra Anna till skolan och sedan raka vägen ut till stugan där jag ägnade ett par timmar åt att samla mig inför köksstädning. Nu när vi har vatten borde det gå lättare.

Det gjorde det, när jag väl började. Jag kokade vatten och diskade upp allt smutsigt. Jag gick igenom lådor och hyllor och skåp. Slängde det som var gammalt och onödigt, möblerade om så att det som hör sommaren till kom främst medan vinterredskapen förpassades till förråden. En stor samling glöggmuggar och snapsglas åkte således ut dit.

Det såg riktigt bra ut när jag var klar och jag lade mig att vila i favorithörnet. Efter en timme vaknade jag av att det var varmt på verandan. Vinden hade mojnat, solen flödade och glasväggar och plasttak magasinerade vårvärmen. Jag for hem nu och satt med lite släktforskning i väntan på att Anna skulle komma hem. Hon slutade inte förrän vid åtta idag eftersom de förbereder en konstutställning av barnens arbeten i skolan.

No comments: