Sunday, September 15, 2013

Bomässan

Efter en vecka i stan var det idag åter dags att ta sig ner till västkusten för att fortsätta avveckla lägenheten. Hoppas bli av med möblerna till välgörande ändamål på onsdag eller torsdag. Jag for tidigt i morse för att säkert hinna hem till kyrkovalet, väl medveten om att jag skulle stanna flera gånger. Första stoppet blev Linköping och bomässan dit jag låtit mig bjudas in av Eivor, som sålde Gäseneostens produkter.

Eivor tar betalt för gammal ost
Jag passade på att gå över övriga utställare men fann inget av intresse. Det jag möjligen hade velat se var en utställare med solcellspaneler men just det fanns inte. Jag stod alltså ivägen vid Eivors butik en stund innan jag körde vidare. Jag passade på att plocka geocacher i fem nya kommuner: Mjölby, Ödeshög, Jönköping, Habo och Mullsjö. Jönköpings kommun börjar redan vid Gränna så jag passade på att rasta vid Sveriges vackraste rastplats vid Brahehus.

Rast vid Brahehus
Efter 8 timmar var jag hemma och hade då gott om tid att åka och rösta. Jag är synnerligen okyrklig och fick börja med att kolla på röstkortet för att se vilken församling jag tillhör. Sedan fick jag kolla på eniro för att se var min församlingskyrka/vallokal ligger och slutligen fick jag kolla på google för att se vilka partier som fanns. Det ryktas ju att Sverigedemokraterna mobiliserat sina väljare vilket förhoppningsvis lockat oss andra till valurnorna också denna dag.
Min församlingskyrka. Den ser inte ut som en kyrka ska se ut...
Slutligen avslutade jag dagen med att baka plättar. Helt fel för en viktväktare kan det tyckas men jag hade så mycket bonuspoäng kvar denna vecka, och får nya i morgon, så jag kunde unna mig detta med gott samvete. Även plättarna var goda.

 

1 comment:

Anonymous said...

Jag såg solcellsutsällare på lördagen, men det kanske var för lite sol igår.
/Martina