Thursday, September 19, 2013

Nils nalle

Jag är inte klar med allt i lägenheten ännu. Skrivbordet och porslinsskåpen i köket är ännu inte genomgådda och röjda, men likafullt började jag idag med källaren. Jag har ett stort maffigt förråd, fyllt med mina och barnas saker. Eva har nu fixat en avnämare till vävstolen, men för att komma åt den måste jag röja väg så den kan tas ut. 

Räddad från förgängelsen till ett nytt liv på Irland
Erikas saker skall hon själv gå igenom men pojkarna har sett vad de vill ha och vad som skall kastas. Trots det gick jag nödtorftigt igenom deras lådor och kassar och det kanske var tur för jag fann en nalle som jag kände igen och som verkade alldeles för frisk för att få gå till krematorium. Jag trodde det var Anders´ så jag tog en bild och frågade om det stämde, men det visade sig vara Nils´ gamla. Den fick jag inte kasta, sa han, så det var ju tur jag gick igenom kassarna.

70 x 50 cm papper som fylldes med färg på max 30 min.
Inte så tokigt ändå.
Det hela slutade med två resor till pingstkyrkans Second Hand och en tur till Soptippen och sedan kände jag mig nöjd med min dag och roade mig med att måla en höstbild. Jag har mina riktiga färger och penslar i stugan, men nyttjade en låda med de allra billigaste skolfärgerna och ett par penslar ifrån 1 mm till 5 cm bredd och det vart inte så tokigt. Men jag känner mig lite stolt som faktiskt märker skillnad på en ask med alla vattenfärger för 25 kr och en färgkopp med en färg för 250:-

4 comments:

E said...

Mycket fin tavla! Remmene? Nallen plockar jag med, den kommer till Cork fjorton dagar senare.

Alf said...

Jo, det ska väl föreställa gamla Remmene. Blir mest att jag målar därifrån.

Anonymous said...

Apropå Remmene så kan jag berätta att din gamla moster ringde idag och var glad över de fina nya fönstren hon fått nu- tyvärr hade hon inte hunnit putsa dem än...
/Martina

Alf said...

Har hon inte märkt det förrän nu?